
Rayonleider Gert-Jan: “Prins Schoonmaakdiensten onderscheidt zich op klantwaarde en -focus.”
Na jarenlang in de financiële wereld gewerkt te hebben, wilde Gert-Jan Menkveld vier jaar geleden iets compleet nieuws. Hij trok de stoute schoenen aan en nam contact op met Peter Prins, die hij kende van vroeger. Gert-Jan: “Ik wist dat Peter een groot netwerk had, dus het leek mij interessant om eens een kop koffie te drinken en te kijken of we iets voor elkaar konden betekenen. Die kop koffie was het begin van mijn loopbaan als rayonleider bij Prins Schoonmaakdiensten.” Benieuwd naar zijn werk? In dit interview vertelt Gert-Jan er alles over!
Geen dag is hetzelfde, dát maakt mijn werk zo leuk
Als rayonleider is geen dag hetzelfde voor Gert-Jan. Toch probeert hij een gemiddelde werkweek te omschrijven: “Oei, dat is best lastig. Het loopt namelijk nooit zoals ik in eerste instantie had gepland. Er komt altijd wel iets tussendoor. Zoals een ziekmelding, calamiteit of een telefoontje van een klant. Maar waar ik als rayonleider voornamelijk mee bezig ben, is klantcontact en relatiebeheer. Ik bezoek de klant en medewerkers regelmatig om te bespreken hoe het gaat en wat er beter kan. Maar ook met de andere rayonmanagers praat ik over hoe wij onze dienstverlening kunnen optimaliseren. In mijn werk vind ik het belangrijk dat ik snel met een passende oplossing of goed advies kom. Zo help en ontzorg ik de klant. Dat geeft mij een voldaan gevoel.”
Klantwaarde en klantfocus; dat is wat ons anders maakt
“Waarin Prins Schoonmaakdiensten zich onderscheidt ten opzichte van andere schoonmaakaanbieders? Ik denk met name op klantwaarde en klantfocus”, zegt Gert-Jan. Hij legt uit waarom hij dat vindt: “Bij Prins doen we altijd net iets meer dan de opdrachtgever vraagt of verwacht. We zijn flexibel en denken mee over de uitdagingen die bij klanten spelen. We komen afspraken na en lossen problemen zo snel mogelijk op. Het liefst nog dezelfde dag. In alles wat wij doen, staat voorop dat we gaan voor een duurzame, langdurige samenwerking. En dat onze aanpak werkt, blijkt wel uit het feit dat onze eerste klant nog steeds klant is. Daar zijn we met z’n allen heel trots op.”
Op de vraag waaruit dan blijkt dat Prins Schoonmaakdiensten meedenkend is en de klantwensen vooropstelt, antwoord Gert-Jan: “Er bellen weleens klanten in paniek op dat ze een lekkage hebben. Ondanks dat wij de lekkage zelf niet kunnen verhelpen, denken we wel mee in hoe we de waterschade zoveel mogelijk kunnen voorkomen en verhelpen. Dat wordt heel erg gewaardeerd door onze relaties.”
De cultuur bij Prins Schoonmaakdiensten is mensgericht
“Niet alleen de klant staat centraal bij Prins Schoonmaakdiensten, maar ook onze medewerkers. Het zijn niet voor niets onze uitblinkers. Als er een medewerker belt, dan weet iedereen binnen Prins wie Piet of Fatima is en waar hij of zij werkt. We bellen of gaan langs als een medewerker jarig is of als ze even wat minder in hun vel zitten. En dat harmonieuze, mensgerichte gevoel wordt door iedereen binnen de organisatie enorm gewaardeerd. Ook door mij”, besluit Gert-Jan.
Benieuwd wat Gert-Jan en Prins Schoonmaakdiensten voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.